Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

mandag den 12. september 2016

Det første døgn....

Det første døgn er altid det mest kritiske. Alle hvalpene er kommet godt igennem det første døgn og de er sunde og faste at både se og mærke på. Det tegner godt omend jeg aldrig slapper helt af før der er gået et par dage.

Ketchup har derimod været noget urolig i nat. Hun har skulle ud og besørger flere gange og jeg syntes jeg har set spredte veer uden dog at være helt sikker fordi de har været svage. Men her til morgen kl. 07.15 fik hun pludselig presse veer og fødte en død tæve hvalp.

Det er altid trist at få en hvalp så sent i forløbet, dels fordi jeg altid gennemtænker forløbet og altid ærgrer mig over, om jeg nu kunne have reddet den, hvis den var kommet ud lidt før. Men jeg vælger i denne omgang at glæde mig over at kuldet ellers ser så fint ud.

Ketchup var rolig, spiste og sov hele aftenen igår, mens jeg tillod mig at slappe af med lidt fjernsyn og en god kop te, med svigermors skønne blommekage til, fra blommerne på vores træ i haven.

Så det var egentlig først da hun blev urolig i nat at jeg blev itvivl om hvorvidt hun var færdig med at føde, men så lagde hun sig til at sove igen efter at have været ude. Jeg faldt selv i søvn og sov temmelig tungt i 3 timer til hun vækkede mig igen og ville ud.

Først der syntes jeg at hendes blik så forkert ud. Hun pustede og var mere end almindelig urolig, så jeg besluttede at aflyse mine formiddags hold og tage til dyrlægen.
Nu er hun færdig med at føde og der kommer ikke flere overraskelser tror jeg godt at jeg tør sige :-)

Lige nu sover Ketchup og hvalpene spiser og sover og spiser og sover og..... :-)

Jeg valgte at optage fødslen af den første hvalp så den kan I se her :-) Jeg er ved at lave lidt flere film fra fødslen, jeg ved at jeg også optog nr. 2 hvalp. På filmen her under er det den grønne han der bliver født :-)



Det bliver et M kuld, så de af jer der allerede har bestilt hvalpe, kan begynde at tænke på navne.

Husk at I også kan følge med på Facebook hvor jeg uploader billeder ind imellem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar