Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

fredag den 9. september 2016

8. uger drægtig....

Så er Ketchup præcis 8 uger drægtig og det ved vi for hun er kun parret fredag den 15. juli, tilgengæld er hun mega tyk, så Indy må have helt styr på dagen for parrings tidspunktet.

På vores tur til UK mødte jeg Indy's brødre, Sunny, Ochre, Bertie og søster Elsa. De var skønne hunde alle 4. Jeg kender Indy's mor Mango rigtig godt og elsker hende højt. Hun er en virkelig unik tæve, en stærk avls tæve, der giver sine gode værdier videre til sine hvalpe.

Ketchup er absolut en af mine bedste avlstæver. Hun er stærk som sin mor Pasta og hun har super fine egenskaber, et kanon solidt temperament og hun er så let at træne.

Så ja jeg glæder mig SÅ meget til dette kuld. Kombinationen af disse to helt unikke hund bliver så fantastisk at følge og jeg ville ønske at jeg havde tid nok til at beholde en hvalp fra dette kuld. Men det bliver ikke denne gang.

Nu går vi ind i sidste drægtighedsuge. Reelt set skal hun føde på næste fredag den 16. september 2016. Men da hun er MEGET tyk så kan hun ske at føde før tid, så denne uge er en hjemme uge. Jeg passer min undervisning her på matriklen, men holder ellers min kalender fri for aftaler :-)

Når tæverne føder her i huset er det altid mig der står for den del, Tommy sørger så for at alt andet bliver passet så Ketchup og jeg har fred til at bare være og nyde døgnet op til fødslen og de efterfølgende døgn.

Jeg elsker hvalpe fødsler og jeg syntes det er et stort privilegium at få lov at overvære noget så fantastisk. Mine tæver er dygtige til at føde og passe hvalpe og de klare stort set alt selv - så jeg er der egentlig mest for at kunne hjælpe, hvis noget går galt.

Ketchup elsker at jeg er der. Det er rigtig hyggeligt. Vi tænder levende lys om natten og jeg hygger med te og en god bog, mens Ketchup arbejder sig stødt og roligt gennem fødslen af hvalpene. Jeg servicerer hende med alt fra lufte ture midt om natten - til servering af kolde drikke, rene tæpper og hvad hun ellers kan finde på at anmode om :-)

Jo fødsler er skønne og inden længe er vi igang og jeg glæder mig rigtig meget.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar