Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

lørdag den 1. oktober 2016

Føj hvor det hørmer :-)

Vi har haft to døgn med dårlig mave hos hvalpene. Jeg ved ikke helt om det skyldes at de har spist for meget, spist for lidt eller om det bare er forandringen til at få mad og ikke kun mor Ketchups mælk.

Men 9 hvalpe sviner rigtig meget når de har dårlig mave og der bliver vasket nogle tæpper og skiftet nogle aviser - men det absolut værste er lugten. Det lugter bare forfærdeligt når hvalpene er dårlige på maverne.

Hvalpene bliver lyn hurtigt mere passive og trætte. Jeg har stor respekt for mave onde hos hvalpe, det kan lyn hurtigt udvikle sig - så jeg tager det altid alvorligt med det samme. Diarre skal de bare ikke have for de dehydrerer så hurtigt at man ikke fatter det.

Lidt prokolin fik maverne på højkant igen og nu er alle atter fine.

I dag har de været SÅ søde. De har kravlet rundt på mig og snuset mig og bidt i mit hår og bare været rigtig søde. Gode energier hos dem alle, de er motorisk i en enorm udvikling og sanserne er også ved at være på plads - hørelsen er næsten 100 %

De spiser 2 gange dagligt nu, ud over hvad de drikker hos deres mor, som passer dem nidkært. Ketchup er en skøn tæve for hun er så rolig og afbalanceret omkring hvalpene. Hun går stille og roligt rundt mellem dem og sætter sig tålmodigt i hjørnet af kassen og lader dem die. Dejligt.

Imorgen kommer der besøg til hvalpene, måske kommende hvalpekøbere og det glæder vi os meget til. Det er altid dejligt at møde nye hvalpekøbere og få en fornemmelse af hvad for en type hund de ønsker sig.

I går fik far Indy en fin 1.pr. på markprøve A i åbenklasse. Det er praktisk jagt hvor man holder en prøve og bedømmer hundenes arbejde på de opgaver dommeren anviser hund og hundefører. Indy lavede nogle flotte markeringer, nogle fine dirigeringer og fandt en fin anskydning på en efter apportering, det rakte til en flot 1.pr. så det var dejligt.

Der ligger nye billeder i galleriet :-) Godt nok bare lidt mobil telefon billeder - beklager jeg kunne ikke nå andet i dag for jeg var nød til at kysse på dem længe :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar