Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

mandag den 23. december 2019

Så blev hvalpe bassinet fuld af skønne hvalpe....



Lille juleaftens eftermiddag startede Punktum lige så stille sin opblokning. Hun rumsterede lidt i løbet af aftenen - gravede i tæpperne i bassinet, sov i flere perioder - men forlod ikke sit badebassin. Jeg tog hendes temperatur kl. 18.00 og der var den 36.5
Normal temperaturen hos en hund er 38.5 - men når temperaturen falder i forbindelse med en fødsel så ved jeg at når den er under 37 grader så føder hun i løbet af det kommende døgn.

Jeg fik slæbt en madras ud ved siden af hende og vi sov faktisk hele 2 timer fra kl. 00.30 til kl. 02.30. Der vækkede Punktum mig og ville ud og tisse. Her efter tog intensiteten til og kl. 03.45 startede de første Veer og kl. 04.35 blev den første hvalpe født. Herefter kom de stille og roligt med 20-30 minutters mellemrum til der var 7 hvalpe.

Så lagde hun sig til at sove, så jeg tænkte egentlig at nu er hun nok færdig - så jeg fik sat en vask over og skiftet lidt tæpper i kassen så godt som det nu lader sig gøre når Punktum nægter at flytte sig. Pludselig kunne jeg se at hun havde veer igen og så kom der en tæve og han med kort mellemrum.

Så nu ligger der 9 flotte hvalpe. 7 gule og 2 sorte, hvilket er lidt usædvanligt da den gule ikke plejer at være den dominerende når man parre ind med sort, men sådan er det denne gang.

1 sort tæve, 3 gule tæver, 1 sort han og 4 gule hanner.  Jeg skal lige have kontakt med alle jer der venter inden jeg kan melde ud om der er hvalpe der ikke er afsat. Det er nemlig ikke helt gået op med farver - så vi får se, jeg skal nok vend tilbare hurtigst muligt.

Men først skal jeg lige sove lidt og passe Dummyshoppen samtidigt - så vent til den 25. december med at ringe til mig :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar