Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

torsdag den 16. januar 2020

DuDer er drægtig...


Den her unge dame er sørme drægtig og venter hvalpe i uge 6, med Seahill High Wind Taff Ninja. Det bliver så spændende at byde de små gule velkommen.

I skrivende stund er vi en lille smule på overarbejde.... specielt Punktum. At passe 13 hvalpe er noget af en udfordring og som det ser ud nu, så tror jeg snart at de små kan få lidt fastføde så vi kan aflaste Punktum. Det er lidt meget for hende og jeg kan godt mærke på hende at hun er slidt. Samtidigt så har jeg en fornemmelse af at den mælk tæven giver er kraftigere de første 2 uger, end den er nu for selvom hun dier de små hver 2-3 time, så tager de ikke på i samme fart som hendes egne hvalpe gjorde, i de første uger.

Nu har jeg forsøgt at give dem lidt mælkeerstatning i sutteflaske og det ville de ikke have. I dag har jeg så forsøgt med lidt i en skål, det vil de sådan set godt have men de har bare svært ved at finde ud af at spise det, så det må vi lige øve lidt på :-)

G-kuldet vokser og de er bare så fine. De er super kvikke, de leger og udforsker og nyder at have plads at bevæge sig på. De spiser nu 3 måltider om dagen og så hygge dier de lidt hos deres mor - fordi hun bare utrolig godt kan lide at være inde hos dem, så hun må finde sig i at også de dier hende.

Punktum kan næsten ikke indtage så stor en mængde mad som hun behøver, så hun får Energy foder og ekstra kalk og lidt ekstra fedt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar