Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

tirsdag den 26. november 2019

Punktum 4,5 uger drægtig og Ketchup 3 uger drægtig!

Punktum er nu synligt drægtig. Hendes die vorter er store og mælkebaren tager form, hun er tyk og rund, men alt hendes drægtighed bæres højt og stramt så hun ser faktisk godt ud :-)


Hun er mægtig tilpas og nyder at være drægtig - sådan var det også på hendes seneste kuld og det er tydeligt at hun har arvet dette fra sin mor ZigZag der altid elskede at være drægtig og at passe hvalpe.

Jeg syntes faktisk at hun er ret stor allerede nu, så jeg er lidt bekymret ved tanken om at der er 5 uger endnu til hun skal føde. Jeg har på fornemmelsen at vi får et stort kuld hvalpe.

Punktum har termin den 27. december - meeen mine tæver føder altid før tid... mon det bliver et jule kuld 😍💓💪

Der er flere af jer der venter på hundehvalp der har spurgt til bogstav på kuldet. Da jeg tror at hun venter et stort kuld - så vil jeg gerne vente med at give et bogstav til hvalpene er født. Hvis der ligger mange hvalpe så er det vigtigt at det er et let bogstav, så I må have tålmodighed lidt endnu.

Den vordene far - Indy har mega travlt. Ud over at jeg træner ham rigtig meget, så starter han på A-prøverne med noget blandet held i denne sæson, men vi håber at heldet er lidt mere med os resten af sæsonen. Han er også med mig på opsamling så han henter en del fugle i denne tid og det er altid en fornøjelse at følges med ham på jagterne.




Ketchup er nu 3 uger drægtig præcis i dag. Hun er helt sikkert også drægtig, hun har rigtig mange tegn på drægtighed. Hannerne snuser til hende, hun er stadig hævet bagtil og hun er glubende sulten - det er gode tegn selvom jeg ikke helt kan se det fysisk på hendes mave.

Hun var med på jagt i sidste weekend - mest fordi hun bare ikke skulle snydes helt og jeg kan love jer at hun gav den gas. Hun bare susede ud og hentede fasaner og nød at få lov at hente lidt varme fugle. Hun var lydig og dirigerbar og en fornøjelse at følges med som altid.

Den vordene far Skimmer har travlt i jagtsæsonen - han er tynd som en jagthund ofte er på denne tid af året og han leverer mange stykker vildt til Tommy i løbet af sæsonen. Skimmer er Tommy's jagthund og han både driver og apporterer med ham for Tommy er jæger over en hals og han har primært sine hunde til jagterne.

Det er muligt at se begge hunde i vores kennel.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar